۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه

پارت آزادی کوردستان اعدام عبدالمالک ریگی را قویا محکوم می‌کند


سحرگاه‌ دیروز یکشنبه‌ 30 خرداد، فرزند مبارز ملت بلوچ، بنیانگذار "جنبش مقاومت مردمی ایران-جندالله‌"، در زندان اوین توسط آدمکشان جمهوری اسلامی به‌دار آویخته‌ شد.

این فرزند مبارز ملت بلوچ، پس از چند سال رهبری "جنبش"، در اسفندماه‌ گذشته‌، در نتیجه‌ی تلاشهای توطئه‌ آمیز رژیم، طی روندی ناروشن و پرابهام، همراه‌ با یکی از همرزمان خود، به‌ دست جمهوری اسلامی افتاد. عبدالمالک از بدو دستگیری تا محاکمه‌ و اعدام، از حق داشتن وکیل و همچنین ملاقات با خانواده‌ محروم و محل نگهداری و پروسه‌ی بازجویی او، در خفا ماند.

اتهاماتی که‌ بیدادگاههای جمهوری اسلامی به‌ این فرزند قهرمان بلوچستان نسبت داده‌ و به‌ موجب آنها وی را به‌ دار آویختند، همان اتهامات شناخته‌ شده‌ای است که‌ علیه‌ دیگر فرزندان ملتهای تحت ستم در 30 سال گذشته‌ و از جمله‌ شهدای اخیر کوردستان: فرزاد کمانگر، علی حیدریان، شیرین علم هولی و فرهاد وکیلی علم کرده‌اند.

جنبش عبدالمالک ریگی و همرزمانش، همچون دیگر سازمانها و احزاب آزادیخواه‌ بلوچ، علیرغم هر کاستی و ایرادی که‌ می‌توان بر آن وارد نمود، بر آمده‌ از واقعیات تلخ زندگی ملت بلوچ، تحت تبعیض و ستم ملی و مذهبی و نقض حقوق انسانی‌اش است. ما "ولی فقیه‌" و سرداران سپاه‌ پاسداران را مسئول خشونتهایی می‌دانیم که‌ در بلوچستان اتفاق افتاده‌اند. مبارزه‌ی ملت بلوچ، پیکاری عادلانه‌ در دفاع از هویت ملی و رهایی از انواع ستمهایی است که‌ بر آن روا داشته‌ شده‌ است. مبارزه‌ی فرزندان ملت بلوچ، عکس العملی طبیعی به‌ رویکردی است که‌ جمهوری اسلامی سالهاست در بلوچستان پیش گرفته‌است.

پارت آزادی کوردستان اعدام عبدالمالک ریگی را قویا محکوم می‌کند. با خانواده‌ و بازماندگان و همرزمان این شهید رهایی ملت بلوچ، ابراز همدردی می‌نماید. و بار دیگر از مبارزات آزادیخواهانه‌ ملت بلوچ برای رهایی و رفع ستم ملی و مذهبی حمایت می‌کند. ملت کورد در این غم جانگداز، در کنار ملت بلوچ می‌باشد.

پارت آزادی کوردستان

کمیته‌ مرکزی

31 خرداد 1389

21 ژوئن 2010

http://www.pazadik.org

هیچ نظری موجود نیست: